ATG: Vi ber alla om ursäkt

Foto: DRIFTSTOPP ATG tvingades i lördags skjuta på V75-starten på grund av ett kommunikationsproblem.
TRAV

ATG drabbades i lördags av ett driftstopp som försenade starten av V75 med en timme.

Tusentals kunder hamnade i kläm, men några pengar förlorade inte spelbolaget.

– Vi måste lyfta på hatten och be våra kunder om ursäkt, säger ATG:s pr-chef Hasse Svennehed.

Problemen började redan på lördagens förmiddag i Stockholm med störningar i spelbolaget ATG:s datasystem.

Under en längre tid låg spelsidan nere, då var det omöjligt att spela eller få information till tävlingarna.

– Vi hade ett kommunikationsproblem som vi nu ringat in, meddelar ATG:s pr-chef Hasse Svennehed.

V75-omsättningen stannade på 80,7 miljoner kronor.

En siffra som ligger i paritet med samma omgång förra året.

– I fredags, innan driftstoppet, räknade vår databas ut med hjälp av den tendens som fanns då ut att omsättningen skulle landa runt 81 miljoner kronor. Det stämde med verkligheten så några pengar tror jag inte att vi förlorade på grund av driftstoppet.

Något som enligt Svennehed är av mindre betydelse.

– Det vi förlorar är goodwill mot kunden, men vi kan inte annat än lyfta på kepsen och be om ursäkt till alla som blivit drabbade.