ATG:s nya satsning

Hästarna som rymmer

Foto: ATG
ATG:s nya kampanj.
TRAV

Nu hårdsatsar ATG.

Efter att vinsten ökat med omkring 600 miljoner kronor startar man en ny kampanj.

– Det är tydligt att marknadsföringen spelade en viktig roll, säger ATG:s reklamchef Leif Öhlund till Resumé.

Under 2007 ökade ATG spelet med omkring 600 miljoner kronor till nästan 11,9 miljarder, skriver Resumé.

– Det var få stora evenemang som till exempel fotbolls-VM som stal uppmärksamhet från oss. Vårt nya kommunikationskoncept "För att hästar ger allt" gav ett enormt resultat, säger ATG:s reklamchef Leif Öhlund till Resumé.

Det gick bra för kampanjen och i år har man valt att satsa på en ny.

Nästa del i konceptet ”För att hästen ger allt” heter ”Ett mer levande spel”. Det innehåller bland annat en reklamfilm då några häststatyer blir levande. Filmen sänds redan i TV4 och på sajten levandespel.se.

–Vi kan med V75 erbjuda ett klart mer levande spel än andra aktörer och nu har vi hittat ett sätt att porträttera det på som vi är väldigt nöjda med, säger Leif Öhlund

Reklamfilmen är inspelad i Madrid och Stockholm.

Vill du se hela filmen?

www.levandespel.se kan du se ATG:s nya grepp.