Här är travets nya storsatsning i USA

Jessica Almenäs, Erik Adielsson och Björn Goop  flygs till Kalifornien

Foto: ALN / LOTTE FERNVALL
TRAV

Jessica Almenäs, Erik Adielsson och Björn Goop i Carmel i Kalifornien.

Så blir travets nya storsatsning på trav-tv.

– Vi gör en stor trailer-satsning för att vi vill göra reklam för våra trav-program, säger Pär Carlsson på Kanal 75.

Trav365 kan nu berätta om Kanal 75:s nya satsning för att locka intresse för travprogrammen.

I början av februari åker kuskarna Erik Adielsson och Björn Goop tillsammans med TV4-profilen Jessica Almenäs till Carmel i Kalifornien för att spela in flera trailers till årets travprogram.

Inspelningen kommer ske på samma plats där ATG spelar in årets nya reklamfilmer.

De senaste åren har ATG storsatsat på reklamfilmer som producerats av reklambyrån Åkestam Holst. Tidigare har det varit de prisade filmerna ”Har du alla hästar hemma” och ”Har du känsla för hästar”.

– I samband med ATG:s inspelning kommer vi att spela in flera olika trailers. Vi gör en stor trailer-satsning för att vi vill göra reklam för våra trav-program. Vi ska göra trailers för hela året. De ska gå i våra egna program och TV4 ska få sända dem mellan olika program, berättar Pär Carlsson på Kanal 75.

”Travets största stjärnor”

Tanken är att travprogrammen ska marknadsföras bättre.

– Det här är jättekul. Det är travets tre största stjärnor, Erik Adielsson, Björn Goop och Jessica Almenäs. Det är bra att de frontar den kampanjen. Vi vill väcka mer uppmärksamhet med våra program, de är värda mer uppmärksamhet och fler tittare.

– Det bli kostnadseffektivt eftersom vi gör det samtidigt som reklamfilmerna. Vi kommer att göra flera olika trailers.  En för Olympiatravet, en för Elitloppet och en för sommartravet. Det kommer vara massor av olika som ska räcka hela året. Exakt vad som ska göras kan vi inte berätta innan. Men det kommer vara annorlunda jämfört med hur det sett ut tidigare.

Hur mycket satsningen kostar vill han inte kommentera.

– Det är inte så dyrt eftersom vi spelar in alla trailers vid ett och samma ställe ställe. Det är en satsning och en nivå upp jämfört med tidigare trailers.

ARTIKELN HANDLAR OM