Nu ska det vara tryck i kalsongen

I vår ska männens ”under” synas

NÖJE

Det våras för kalsongerna.

Världens största mässa för underkläder har öppnat i Paris - med grabbarna på catwalken.

I år ska kallingen synas över byxlinningen.

Bring it on Det ska vara tryck på kallingarna. Firman DDP är inte rädd för fläckar där bak.

De flesta stora underklädesmärken räknar med att män vill skryta om det de har i byxan.

Därför är det viktigt att varumärket på kalsongen sticker ut ordentligt över brallorna.

- Det är mycket "show off", visa upp sig, som det handlar om, säger Jimmy Johansson på Björn Borg.

I år försöker den svenska firman ta grepp om Europamarknaden, bland annat med psykedeliska Paisley-mönster och orientaliskt inspirerade underkläder för män.

Combat-kalsonger

Huvudregeln på mässan är: "En kalsong för varje tillfälle."

Firman L"homme invisible kommer med klara färger och blomstrande kalsonger.

För stridisar erbjuder de flesta märken kamouflagefärgade combat-kalsonger, med eller utan Y-front.

Men det finns stramare valmöjligheter.

Kritstreck

Det går till exempel att kombinera en kritstrecksrandig kostym med kritstrecksrandiga kalsonger. De flesta kalsonger på mässan är höstmode i butik, men vår- och sommarunderkläder visades också.

Magnus Falkehed

ARTIKELN HANDLAR OM

Mode