Glimra som Madonna

Exklusivt när H&M lanserar ny kollektion

NÖJE

Tidlös, exklusiv och glamourös – så marknadsförs Madonnas nya kollektion.

Men Aftonbladets expert Olivia Svenson är inte imponerad.

– Tidlöst men tråkigt, säger hon.

Foto: Steven Klein/H&M
Klassiskt Snart landar Madonnas nya kollektion i H&M-butikerna världen över. Aftonbladets glamourreporter Olivia Svenson sätter plus på kläderna.

Samarbetet mellan Madonna och den svenska klädjätten Hennes & Mauritz fortsätter. I augusti förra året lanserades Madonnas egen träningsoverall. Nu utökas kollektionen M by Madonna med accessoarer och ännu fler plagg.

Enligt H&M ska kollektionen spegla Madonnas tidlösa, exklusiva och glamourösa stil.

Aftonbladets glamourreporter Olivia Svenson är långt ifrån imponerad.

Blir besviken

– Var är exhibitionisten Madonna i de här plaggen? Det är klassiskt men inte glamouröst, säger Olivia Svenson.

– De som väntat sig något som står ut kommer att bli besvikna, vill du vara superglamourös är de här plaggen ingenting för dig.

Hur glamourös är Madonna egentligen?

– Träningsoveraller är ju Madonnas signaturmelodi, det är inte glamouröst. På scenen har hon däremot alltid färgstarka och speciella kläder. Jag skulle hellre vilja kalla henne för en exhibitionist som vet hur man sticker ut på scen.

Kollektionen M by Madonna finns i butikerna från mars 2007.

Läs mer:

Webb-tv: Rörliga bilder på Madonna

Camilla Sundell