H&M tänker sko sig på Jimmy Choo

NÖJE

Snart smäller det.

På lördag landar Jimmy Choos kollektion för H&M i butikerna.

Aftonbladets modeexpert Sofi Fahrman tipsar om de bästa fynden.

Snart lanserar H&M sitt årliga samarbete med en exklusiv modedesigner. Nytt för i år är att man valt att satsa på en designerkollektion som består till stor del av accessoarer.

– Det känns extra kul att H&M jobbar med just Jimmy Choo. Något som varit svagt under samarbetena med designers tidigare år är accessoarerna. Nu finns det några sjukt snygga skor och väskor, säger Sofi Fahrman.

Populärt bland kändisar

Märket är sedan tidigare populärt bland filmstjärnor. Sarah Jessica Parker, som är känd för sin fetisch för dyra exklusiva skor, ses ofta trippa runt i ett par Jimmy Choo.

– Den här kollektionen känns rockig och sexig och funkar väldigt bra inför julen med alla fester. Det finns några riktiga godbitar för alla fashionistas som älskar skor, säger Sofi.

Finns i 200 butiker

I vanliga fall går de exklusiva dyrgriparna loss på mellan 3 000 och 10 000 kronor men kollektionen som kommer att säljas på H&M är betydligt billigare.

Den är dessutom begränsad och kommer bara att finnas i 200 butiker runt om i världen.

– Det ska kännas som att man köper något som är lika lyxigt som ett designerplagg men som man ändå har råd med, säger Margareta Van Der Bosch, chefsdesigner på H&M.

I modekretsar är förväntningarna på samarbetet stora.

– Jag kommer absolut att svänga förbi lanseringskalaset här i New York och se vad jag kan plocka åt mig, säger Sofi.

ARTIKELN HANDLAR OM