Utförsäljning till förmån för Världens Barn

Designers rear ut för barnens framtid

NÖJE

Designers som Filippa K, Wesc och Cheap Monday går nu samman och säljer ut provkollektioner till förmån för Världens Barn. Pengarna går oavkortat till organisationen som arbetar för att alla barn ska få en värdig framtid.

Det är första gången som väletablerade modemärken går samman för att stödja Radiohjälpens insamling Världens Barn.

- Det känns fantastiskt givande och roligt att vi lyckats samla så många etablerade och välkända klädmärken till detta. Vi hoppas att vi kan inspirera fler företag genom den här aktiviteten och att det blir en återkommande insamling, säger Lotta Brattin, Creative Director på Ibeyostudio och initiativtagare till projektet.

Insamlingen sker genom en utförsäljning av respektive märkens provkollektioner den 8:e oktober i butiken Aplace Below, Aplace outlet på Sankt Eriksgatan 79. Alla pengar går oavkortat till Världens Barn.

- Vi är självfallet glada att modebranschen visar intresse och engagemang för vår insamling. Att se så många klädmärken, både svenska och internationella delta, är hjärtevärmande, säger Peter Hjukström på Världens Barn.

På utförsäljningen hittar du bland annat WeSC, V Ave Shoe Repair, Filippa K, JC, Cheap Monday och Weekday, Twist & Tango, Stylein och Karin Malm.

ARTIKELN HANDLAR OM