Kändistät höstkampanj

Foto: John Scarisbrick, Camera Link.
NÖJE

Anton Hysén, Caroline Winberg, Cissi Forss och Anine Bing är några av de 21 kända svenska profiler som frontar JC:s höstlansering.

Klädkedjan JC satsar stort i höst. Inte nog med att de utvecklar sitt butikskoncept byter de dessutom namn till "Jeans Company", vilket firas med en kändistät kampanj där en rad modeller, designer, modeprofiler, artister och skådespelare medverkar.

– Det känns fantastiskt att kunna presentera en så gedigen blandning unika människor i kampanjen. Vi vill visa den mångfald som finns i Sverige idag och att JC verkligen har jeans för alla personligheter, stilar och former, säger Marthyn Inghamn, vd för JC, i ett pressmeddelande.

Medverkande är: Let’s Dance­vinnaren Anton Hysén, designerna Richard Hutchinson och Axel Nyhage från The Local Firm, designer Rasmus Wingårdh och forna JC jeansprofilen Mats Andersson, skåde­spelarna Matias Varela, Mathilda von Essen och Cissi Forss, super­modellen Caroline Winberg, artisten Adam Tensta, modellen och bloggaren Anine Bing, designern Robert Berggren från Pour, mode­profilerna Filippa Berg, Billie Josephson och Nike Felldin, mediaperson­ligheten Parisa Amiri samt modellerna Louise Zetterström, Erik Anders­son, Moa Åberg, Rogéh Dupé och Karin Andersson.

ARTIKELN HANDLAR OM