Madonnas och Lourdes design växer

Foto: AllOverPress.
PR-plåtning. Lourdes Leon och modellen för "Material Girl", Kelly Osbourne, spexar inför lanseringen.
NÖJE

Pärlbeströdda partyklänningar, läppglans, vinterkappor och prickiga underkläder. Från och med i höst kan alla med smak för tonårigt 80-tal klä sig i "Material Girl" från topp till tå.

Foto: AllOverPress.
Material Girl. Kelly Osbourne för "Material Girl" hösten 2011.

Madonnas och dottern Lourdes klädmärke, "Material Girl", växer så det knakar. Förutom skönhetsprodukter, smink och nattlinnen, ska superteamet nu lansera ytterkläder, partyklänningar och en utökad jeanslinje. Men först ut är underkläderna, som kommer att finnas på Macy's i USA redan i sommar och inkludera allt från prickiga push-up behåar till boxershorts för tjejer.

"Roliga namn"

Därefter följer nagellack, läppglans, body spray och lotioner, allt förpackade i glammiga flaskor som säkerligen kommer att falla målgruppen på läppen.  

- Det var superkul att få välja bland alla mina favoritdofter när vi skulle ta fram skönhetsprodukterna, säger Lourdes Leon till tidningen WWD.

- Alla har dessutom fått roliga namn, som "Wicked Watermelon", "Flirty Fruit", "Midnight Magnolia" och "Sinful Sugar".

ARTIKELN HANDLAR OM