5 vanliga viktfällor – och hur du undviker dem

Du är less på att inte få äta det du vill.

HÄLSA

Lösning: Ät det du är sugen på, men tvinga dig att verkligen forumlera vad det är du vill ha. Köp små förpackningar av godis, chips och ostbågar. Tänk mer på det som är nyttigt och bra än på det du inte "får" äta.

Du kan inte förmå dig att motionera.

Lösning: Byt motionssätt! Att tvinga sig till något som inte är roligt är bortkastad tid. Ge dig inte, utan sök alternativ. Det finns massor av olika aktiviteter att välja bland.

Du är fixerad vid smalmat och matlagning.

Lösning: Avdramatisera viktreduceringen. Försök odla andra intressen, träffa vänner, hitta nya hobbies. Vikten är bara en liten, liten del av ditt liv - glöm inte allt det andra.

Mat och motion tar för mycket tid och ork.

Lösning: Sänk kraven. Har du inte tid att

laga smal mat, köp färdiga rätter och värm i micron. Promenera på lunchen. Är ditt liv

hektiskt under längre tid bör du fokusera

på att minska stressen. Försumma inte hälsan!

Du märker inget snabbt resultat på vågen.

Lösning: Låt det ta tid. Snabb nedgång ökar risken att du hamnar i jojo-karusellen. Ju längre du håller på, desto lättare blir det att hitta långsiktigt hållbara vanor.

Chatta

Smalskolan, vecka 1-3

ARTIKELN HANDLAR OM