Kom i form på 10 veckor

Program för både nybörjare och motionärer

HÄLSA

Slappat och stoppat i dig lite extra i jul?

Lugn - du hittar snart formen igen.

Träna med Viktklubb.se:s tioveckorsprogram, så får du ny energi och blir stark.

Foto: Thomas Johansson
Viktklubb.se:s motionsexpert Petra Thorén hjälper dig att komma i form på 10 veckor.

Sitter du hemma med ångest över alla chokladbitar som åkt in i munnen under helgerna? Blev det kanske inte så mycket av de där promenaderna som du siktat in dig på under ledigheten.

Ingen fara! Det hör till att frossa och slappa under jul och nyår. Det är en tid för social samvaro och man äter och dricker gott, ofta lite mer än vad man behöver och det är helt okej.

Träna regelbundet

Men för att finna balans igen handlar det om att nu efter helgerna komma tillbaka till en vardag då du äter en näringsrik kost som inte innehåller fler kalorier än du gör dig av med.

Och så handlar det självklart om att träna! Regelbundet.

Med Viktklubb.se:s träningsprogram kan du snabbt hitta formen igen. Det finns två program: ett för dig som är nybörjare och inte brukar träna, men som vill komma igång samt ett för dig som brukar träna en del men som slappat helt under helgerna och behöver en nystart.

Programmen börjar med tre tips – de är till för alla.

Lycka till – och kör igång!

3 tips som start:

Kom i form på 10 veckor

Petra Thorén , Motionsexpert