Fuska fram bikiniformen

HÄLSA

Beach 2006 närmar sig med stormsteg. Ingen panik - motionsexpert Shirin Rågby Djavidi vet hur du fixar formen på nolltid.

Med disciplin och tuff träning kommer du i form snabbare än vanligt.

Som ni alla redan vet finns det ju inga genvägar. Men jag tycker ändå att man kan lägga lite extra krut på sina övningar om man vill ha snabbt resultat. Med lite vilja och jäklar anamma så går det. Och de allra flesta känner att de vill komma i form till våren och sommaren. Det är nu vi börjar skala av oss våra lager på lager-tröjor och långbyxor. Trots det ostadiga vädret i maj är det redan många som har börjat klä sig somrigt med kjolar och kortärmat.

Var tuffare

För att du ska få ett snabbare resultat måste du vara tuffare mot dig själv. Du måste till exempel göra fler sit-ups än vanligt och oftare. Kör extra repetitioner på utsatta ställen som till exempel stuss och överarmar. Våga lägga på tyngre vikter än vanligt. Det gör mycket. Och satsa på motion för att öka förbränningen maximalt. Försök att hitta några olika motionsformer som du gillar, till exempel inlines, löpning, cykling, simning, stavgång eller hoppa hopprep. Variera träningen.

Var disciplinerad

Regel nummer ett för att få ett snabbt resultat är disciplin. Och då menar jag inte med några hysteriska bantningskurer eller bodybuilderträning, utan med små enkla vardagsknep. Sätt upp mål som är rimligt för dig och håll dig till det.

Något som jag verkligen tycker att man ska ta vara på nu är att vara ute i naturen. Den ger oss så mycket positiv energi. Den ger oss också möjligheten att träna på ett enkelt sätt, vi får frisk luft och underbara intryck och dofter som våren erbjuder. Det ger lite extra krydda till din träning. Släpp på några måsten som du alltid har hemma och prioritera dig själv nu.

8 tips till toppformen

Läs mer:

Shirin Rågby Djavidi