Träna smart på kort tid

Julia Fors: Så maxar du din träning på kort tid

”Barnvagnspromenad med utfallssteg - inga konstigheter!”
HÄLSA

Nu har jag äntligen satt i gång med träningen för att återfå formen efter graviditeten. Att träna med småbarn är inte lätt, men med lite extra planering och kreativitet så går det. Dessa är mina bästa tips:

Julia Fors, 31, är Wellness trendexpert. Hon är utbildad kostrådgivare och basar även för hälso­bevakningen i Sofis Mode.

1 Att träna smartare och inte längre har aldrig varit mer relevant än nu. Passa på att träna när tillfället uppenbarar sig. En kvarts magträning medan din bebis ligger i babygymmet bredvid dig, eller några knäböj på promenaden. Allt räknas.

2 Tabataformen, då man tränar i 20 sekunders maxansträngning + 10 sekunder vila x 8, går att applicera på vilka övningar som helst. Fyra minuters tabataträning har visat sig vara lika effektivt som en 20 minuter lång promenad i högt tempo. Perfekt träning för småbarnsmammor eller alla som har svårt att finna tiden.

1 av 2

Just nu gillar jag:

I februari sätts våra träningsintentioner verkligen på prov. Träningsdagböcker kan hjälpa oss hålla i den goda vanan men är ofta så urbota trista. Ett inspirerande val är denna bok som innehåller allt från recept och hemma-

workouter till målsättningssidor.

”Move nourish beleive diary 2014”, 299 kronor, activewearsweden.se

Månadens app:

The Mindfulness App

•Inte tid att gå på yoga och meditation? Med denna app kan du välja mellan guidade meditationer på allt från 3 till 30 minuter precis när det passar dig. 

 Pris: 15 kronor

Wellness

ARTIKELN HANDLAR OM