Träning

NYHET! Spring med Shirin

Av: 

Denise Rosell

WELLOBE

Hej!
Oavsett om du bara vill komma i form till sommaren eller gå ner i vikt på lång sikt, är löpning en av de mest komplettera träningsformerna. Därför har jag satt ihop en enkel löparskola. Du väljer själv nivå. Och kan du inte springa går det lika bra att gå. Trevlig löpning!
Shirin Djavidi
Personlig Tränare

BAS – Från gång till 3 km

Denna nivå passar dig som aldrig har sprungit eller om det var ett tag sedan du sprang. Här börjar vi med raska promenader, för att sedan gå vidare till enklare löpning, fartlek, backträning och snälla intervaller*.
Mån-Lör: Rask promenad 25 min + stretch 5 min
Sön: Stretch 15 min

MEDEL – Halvmilen: 5 km

Denna nivå är perfekt för dig som har sprungit lite, men som vill ta din löpning till nästa nivå. Du bjuds på raska promenader, intervaller* och distanspass.
Mån, Tors, Lör: Rask promenad 35 min + stretch 5 min
Tis, Ons, Fre: Rask promenad 30 min + stretch 5 min
Sön: Vila och njut av en suverän vecka

TUFF – Milen: 10 km

Här krävs det att du har sprungit en hel del då det sätter både styrka och uthållighet på prov.
Mån, Ons, Fre: Rask promenad 35 min
Tis, Tors: Uppvärmning: Gå raskt 10 min. Pass: 3 min jogg, 2 min rask promenad. Upprepa 4 gånger. (Totalt 20 min.) Varva ner: Promenera 5 min + stretch 5 min. (Total tid 40 min.)
Lör: Uppvärmning: Rask promenad 5 min. Pass: Jogga 35 min. Varva ner: Promenera 5 min + stretch 5 min. (Total tid 50 min.)
Sön: Vila
* Intervaller betyder att du växlar tempot för att utmana såväl hjärtat att pumpa snabbare som att du tränar på att hantera mjölksyran bättre.

Vill du komma igång med Shirins löparskola? Bli medlem här

Publisert:

ÄMNEN I ARTIKELN

Träning

Motion

Träningsprogram