Träning

Träna bålen hemma - utan redskap

Av: 

Sofia Yoo

WELLOBE

Så stärker du din rygg och mage med kroppen som enda redskap

Tränar du upp coren blir du stark i din rygg och mage. Det bästa av allt: Det är enkelt, går snabbt och du kan göra det överallt.

Att få en stark och smidig kropp behöver inte vara svårt. Genom att utöva den enkla träningsformen Core kommer du snabbt känna skillnad i hela kroppen. Dessutom är det en väldigt lätt träning – vem som helst kan utöva den. Du behöver heller inga redskap och du kan enkelt göra det hemma i vardagsrummet. Genom att träna mellan 15-30 minuter kommer du märka en enorm skillnad redan efter några gånger.

Ökad fettförbränning och bättre hållning

Core-träning är en funktionell form av styrketräning med fokus på kroppens centrala delar. Du tränar kärnan av kroppen, dvs mage, rygg och bäcken. Fördelarna med denna typ av träning är många. Du får bland annat en bättre hållning, ökad fettförbränning och en smidigare kropp. Genom träningen förebygger du även skador och får en ökad styrka och stabilitet i kroppen.

Stärk ryggen med långsamma rörelser

För dig som är stel och har ryggproblem är Core väldigt bra. Träningen stärker de muskler vi använder mycket i vardagen när vi går och lyfter till exempel. Rörelserna är långsamma och lugna och skonsamma för dina leder. Trots detta är core en tuff typ av träning. Du har allt att vinna på att stärka kärnan i din kropp.

Vill du få tillgång till programmet och få fler, liknande träningsprogram? Bli medlem här

Publisert:

ÄMNEN I ARTIKELN

Träning