BAS – Vecka 2

Publicerad:
Uppdaterad:

Dags att börja jogga lite lätt, din jogging ska vara så lätt att en person ska kunna gå förbi dig. Detta är för att sakta vänja kroppen vid löpsteget på ett skonsamt sätt.

Måndag (INTERVALLER, total tid 36 min)

Uppvärmning – Rask promenad 10 minuter
Pass – Jogga lätt 3 min, gå 1 min. Upprepa 4 gånger under 16 min
Varva ner – Promenera 5 min + stretch 5 min
 

Tisdag

Rask promenad 30 min + stretch 5 min
 

Onsdag

Rask promenad 30 min + stretch 5 min
 

Torsdag (INTERVALLER, total tid 36 min)

Uppvärmning – Rask promenad 10 min
Pass – Jogga lätt 3 min, gå 1 min. Upprepa 4 gånger under 16 min
Varva ner – Promenera 5 min + stretch 5 min
 

Fredag

Rask promenad 30 minuter + stretch 5 min
 

Lördag (INTERVALLER, total tid 41 min)

Uppvärmning – Rask promenad 10 min
Pass – Jogga lätt 5 min, gå 2 min. Upprepa 3 gånger under 21 min
Varva ner – Promenera 5 min + stretch 5 min
 

Söndag

Vila och njut av en bra vecka
 

TIPS – Löpteknik  >

TIPS – Stretch, för benen  >

TIPS – Stretch, för rörlighet  >

Till BAS – Vecka 3  >

<  Tillbaka till BAS – från gång till 3 km

Så här loggar du:

Då vi går/springer olika snabbt finns inte möjligheten att logga de olika passen från Spring med Shirin.

Promenad: Gå lätt, gå medel eller gå tuff (välj den nivå som passar bäst)

Intervaller (jogga/gå): Gå lätt, gå medel eller gå tuff samt jogging/löpning lätt, jogging/löpning medel eller jogging/löpning tuff (välj den nivå som passar bäst)

Distanspass: Jogging/löpning lätt, jogging/löpning medel eller jogging/löpning tuff (välj den nivå som passar bäst)

Fartlek: Gå lätt, gå medel eller gå tuff samt jogging/löpning lätt, jogging/löpning medel eller jogging/löpning tuff (välj den nivå som passar bäst)

Backträning: Jogging/löpning lätt, jogging/löpning medel eller jogging/löpning tuff (välj den nivå som passar bäst)

Intervaller (jogga/spring): Jogging/löpning lätt, jogging/löpning medel eller jogging/löpning tuff samt springa lätt, springa medel eller springa tuff (välj den nivå som passar bäst)
Lätt ska vara jätteenkelt, medel innebär att du känner dig ansträngd och har svårt att tala under tiden som du tränar och tuff är en nivå som du inte orkar hålla under en längre tid.

Publicerad:

ÄMNEN I ARTIKELN