Ett ögonblick, Joakim Holmstrand...

...marknadschef för klädkedjan MQ, vars ansikte utåt, Ebba von Sydow, inte ofta handlar sina kläder på MQ.

RELATIONER
Foto: Thomas Johansson
Joakim Holmstrand.

– Människor som Ebba som bryr sig om mode och är engagerade i mode handlar inte allt på ett ställe. Det är inte heller vår målsättning. I vilken mån hon handlar på MQ är hennes val.

För några veckor sedan deltog hon i en stor reklamkampanj för er – nu vill hon inte kännas vid er. Tycker du att hon har svikit er?

– Nej, jag vet att de som är intresserade av mode drivs av att hitta nytt hela tiden. Att få Ebba att gilla våra kläder är en av våra största utmaningar.

Varför anlitade ni Ebba von Sydow från början?

– Hon är ju ambassadör för Non Smoking Generation och vi gjorde kampanjen tillsammans med Non Smoking Generation, som vi tycker är en bra rörelse. Som stil-ikon tycker vi att det var passande att hon, som står för god smak och stil, var med.

Får inte de som gör reklam för era kläder rabatt på kläder hos MQ?

– Nej, i det här fallet har Ebba inte fått en krona – alla pengar har gått till Non Smoking Generation.

Hur är det nu – handlar du själv dina kläder på MQ?

– (Skratt!) Jag handlar väldigt mycket av mina kläder på MQ, men ibland förförs jag också av andra butiker och varumärken.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

– Att vi får fart på våren och att det blir grönt ute!

Kerstin Nilsson

ARTIKELN HANDLAR OM