Konst-ig supermarket

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-04-18

Supermarket för konst Tanken med Fo-Ko är att konsten ska komma ut till vanliga människor för en rimlig summa.

Caroline Asplund, 40+, arrangerar för andra året i rad Fo-Ko, en supermarket för konst.

Caroline Asplund är en av arrangörerna till Fo-Ko.

– Det här är en marknadsplats för oetablerade konstnärer som har svårt att ställa ut centralt. Vi har ingen jury utan de 50 första som anmälde sig fick vara med.

Hur fungerar det?

– Allt som finns i lokalen är till salu och man ska bara kunna plocka det man tycker om med sig hem. Priserna varierar från 50 till 10 000 kronor.

Varför gör ni det här?

– För att konsten ska komma ut till vanliga människor. Man behöver inte veta något i förväg och det är inte så sterilt utan många olika stilar som möts.

Karolina Önnebro

» Vill du få full koll? Anmäl dig till Allt om Stockholms nöjesbrev - bara ett klick bort!

Fo-Ko

(.se)